A ‘seltzer dacol a járvánnyal

Az amerikai vadvíz letarolná a karantén utáni magyar nyarat – írja a Telex. A hard seltzert vadvízre keresztelő cikkben egyebek mellett az ital fő vonzerejét és a várható forgalmát is elemzik.

Photo by Leah Kelley from Pexels

Az ízesített alkoholos szóda Amerikában már annyira népszerű, hogy a koronavírus-járvány alatt is több mint kétszeresére nőtt a forgalma – olvasható a Telexen. A cikkben azt írják, hogy „az ital fő vonzereje az íze mellett az, hogy cukorból és így kalóriából is kevesebb van benne, mint mondjuk egy hasonló méretű doboz sörben vagy egy pohár borban”.

A hard seltzerek az amerikai szabályozás szerint egyébként sörnek számítanak, illetve az alapjuk is jellemzően tisztított maláta. Az iparági elemzők 2019-ben úgy számoltak, hogy majd 2021-re nőhet 2,5 milliárd dollárra a hard seltzer forgalma, addig a koronavírus-járvány és a lezárások, illetve karantén mellett is 4 milliárd dollár fölött volt az alkoholos szóda piaca az Egyesült Államokban tavaly – összegzik.

A cikkből az is kiderül, hogy a négymilliárdos piac közel 90 százaléka három cégnél összpontosul: „a hard seltzer szinonimájává váló White Claw még mindig 50 százalékos piaci részesedés fölött van, a Truly 28 százalékra nőtt, a Bon & Viv pedig közel 10 százalékig jutott már.

A piaci viszonyokat persze rövid távon is komolyan befolyásolhatja beszállt a hard seltzer piacra a Bud-termékeket gyártó Anheuser-Busch, illetve a Coca-Colával szövetkezve a Molson Coors is.

Az összeállítás végén idézik a Goldman Sachs prognózisát is, amely szerint 2025-re akár 30 milliárdra is nőhet a hard seltzerek forgalma.